Crec que la millor manera de descriure el subway aquí a New York és gimcana o caos. No només hi ha massa línies que fan el mateix recorregut (unes més ràpid que altres), sinó que, a sobre, depenent de l’hora del dia, fins i tot agafant el mateix tren pot ser que no faci el recorregut de la línia que teòricament li toca.
Posem per exemple l’estació de Nostrand Av. Hi posa que paren el tren 3 i 4, però quan arribes a dins veus que només hi para el 3. Però si és tardalanit (un concepte molt relatiu perquè cada línia decideix quan es fa tard), el 4 fa totes les parades locals del 3.
I a aquests canvis se li ha de sumar la voluntat del conductor, perquè un dia que ens trobàvem dins del 4 tornant de Manhattan i teòricament no era tardalanit però, de sobte, a mig camí el tren es va convertir en local i va acabar parant a Nostrand Av. Nosaltres molt agraïts, però no ho vam acabar d’entendre.
Però si voleu caos, només cal que agafeu una de les línies que es troba en obres (?). Realment ningú sap que estan arreglant ni on, però del que sí que t'adones és que arribaràs tard a casa, sí o sí. Per què? Perquè el servei canvia com volen.
Once upon a time, la juDh i jo volíem tornar des del carrer Ludlow (a Manhattan) cap a casa nostra, per la qual cosa vam decidir agafar la línia F i després fer transbord a l’A per arribar a casa a una hora mig decent. Però quan vam arribar a l’estació de Lower East Side - 2 Av ens vam trobar un cartell que deia que en aquella estació no passaven trens en direcció downtown (i Brooklyn).
Si volíem agafar un tren que anés en aquella direcció havíem d’anar uptown fins arribar a W 4 St i agafar el tren allà. Per tant, vam haver de canviar de sentit i agafar el tren que va arribar després d’esperar una estona, mentre gent que no havia llegit el cartell continuava esperant que passés un F downtown.
Un cop arribats a W 4 St, ens trobem el cartell següent:
Bàsicament diu que els trens que van cap a Brooklyn paren a l’andana superior, que és la de l’A i que faran recorregut de línia A fins a Jay St. Evidentment, aquí no diu que faran un cop s’arribi a l’esmentada estació. Sembla lògic que després d’anar per la via de l’A fins allà, després torni a ser F, ja que aquesta és la línia que teòricament es volia agafar des d’un principi. I per què fan aquest canvi? Doncs perquè diuen que estan fent millores elèctriques.
Molt bé, pugem a l’andana de la línia A:
És a dir, els trens de la línia A pararan a la via local (que és la de la C) per millores en el sistema de senyalització. Però això no és tot, perquè si agafes un tren A en direcció uptown, passarà per la via de la línia F des de Jay St fins aquesta parada. O sigui que d’anada (cap a Brooklyn) els trens van per la via d’A i de tornada van per la via F. Realment no voldria ser algú que visqués entre les parades de W 4 St i Jay St aquesta nit…
En fi, canviem a l’andana local, que en aquest cas és just davant:
I ens trobem un cartell ben divertit que ens informa que no hi ha trens locals (C) i que hem d’agafar la línia A. (Recordem que a l’altre costat hi deia just el contrari).
Finalment, acaba passant un tren per la via d’A, fent recorregut d’A fins a Jay St i després… recorregut de C (tren local) fins arribar a Nostrand Av. Per tant, puc dir sincerament que vam tenir molta sort!
I és que havíem arribat just al moment de la tempesta perfecta i tots els signes estaven en funcionament. Si és que un dissabte de juny a la nit, a qui se li ocorre sortir per Manhattan i viure a Brooklyn? Turistes…
PD: Si voleu seguir el recorregut, aquí teniu un mapa del subway.
1 comentaris:
Jajajaja ningú entendrà res del que has explicat, però és que realment era així, que ningú entenia res!!!
I ara el tren C passarà a ser express perquè li dóna la santa gana i si volies anar a una parada de local baixa i espera el següent metro...
Com afecta això al teu viatge??? Doncs que, com sempre, arribaràs una hora més tard del que t'esperaves! Pel que ja no t'afecta, ja hi comptaves...
Publica un comentari a l'entrada
Deixa la teva empremta, comenta aquesta entrada!